perjantai 4. toukokuuta 2012

MIKÄ SE ON?

Heippa, nöpönenät!

Mulla ois teille taas yksi kysymys. Edellinen kun saavutti niin suuren suosion. Eli nyt kun ois toi Hävikistä herkuksi -haaste: mikä on mahdollista hävikkiä? Onko sitä täysin syömäkelpoinen porkkananpuolikas jääkaapissa? Johonkin tiettyyn ruokaan ostetut ainekset joita on jäänyt yli? Puolihomeinen porkkananpuolikas? Valmiin safkan jämät jotka voi käyttää uuteen ruokaan?

Voin samalla tunnustaa hävikilliset syntini: heitän eniten roskiin salaattia, luulen. Tuntuu että yksittäisiä salaatinlehtiä jää kurtistumaan jääkaappiin eikä niitä just sillä hetkellä huvita skruudata. Toissapäivänä heitin menemään valmiin ruuan; olin onnistunut homehduttamaan sen. Se on hyvin hyvin harvinaista. Mä olen helvetin kunnollinen. Hävikillinen kunnollisuus perustunee siihen että käytän aika perusaineita. Jengi heittää kuitenki pois kaikkia outoiluja. Mulla on vain fetaa ja porkkanaa ja kirsikkatomaatteja.

Mun mielestä vastaus kysymykseen on: puolihomeinen porkkananpuolikas sekä valmiin safkan jämät. Tää on kai sit tulkinnasta kiinni, ja riippuu kans taloudesta. Mut mun taloudessa se ois näin.


P.S. Tämä blogi ei ole virallisesti mukana haasteessa ja haastelee vain lämpimikseen.